Sosiale medier og endringsevne.

IMG_1332.PNG
Se denne interessante videoen av Steinar Olsen, AD i Stormberg, om sosiale medier og maktskifte. I tillegg merk deg hvordan Stromberg-kontorene er innredet. Det sier mye om selskapet.

En liten refleksjon om videoen, som etter min mening kommuniserer noe utover leksa om maktskiftet sosiale medier fremmer. Har du lagt merke til hvilke kontorløsninger de bruker?

Åpen kommunikasjon og kompetanseflyt
Stormberg sine kontorer er basert på åpent landskap, med det i elektrobransjen kalles «fleksible kontorløsninger», med flyttbare stolper som distribuerer strøm, tele og data. Kontorer som lett kan endres etter organisasjonens behov. Her kan ansatte lett kommunisere med hverandre. Og trenger man å danne prosjektgrupper og endre organisasjonen, er det lett å gjøre om innredningen. Kommunikasjonen med kundene er også åpen takket være sosiale medier.

En fleksibel og endringsvillig organisasjon kan lettere tilpasse seg et marked i endring. Og det er vesentlig når du har bestemt deg for å lytte til det markedet som Stormberg gjør.

Klare mål og strategi
En annen ting jeg merket meg er hvor tydelig Stormberg har vært til å kommunisere sin strategi til egne ansatte. To vegger med visjon, forretningsidé etc. som alle kan se når de kommer inn på kontorene -hver dag! Ikke bare et dokument som er gjemt bort i en skuff eller en eller annen fjern link på intranettet. Stilig, gjennomført … Og veldig inspirerende 🙂

Reklamer

En kommentar om “Sosiale medier og endringsevne.

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut /  Endre )

Google+-bilde

Du kommenterer med bruk av din Google+ konto. Logg ut /  Endre )

Twitter-bilde

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut /  Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut /  Endre )

Kobler til %s